Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Yüksek
  • Etkilenen Sistem - Türkiye Lokasyon Hizmetler
  • Değerli müşterilerimiz,

    01.08.2021 tarihinde 03:00-06:00 saatleri arasında Türkiye lokasyon paylaşımlı hosting ve sanal sunucu (VDS) hizmetlerimizde planlı bakım çalışması gerçekleştirilecektir. Belirtilen çalışma doğrultusunda ilgili saat aralığında internet erişiminde kısa süreli anlık kesintiler olabileceği öngörülmektedir.

    Çalışma sırasında web sitemiz yayına kapalı konumda olacaktır. Bizlere 0850 840 0 522 numaralı telefonumuzdan ya da 0535 017 2670 numaralı WhatsApp hattımız üzerinden ulaşabilirsiniz.

    Anlayışınız için teşekkür eder, mutlu ve sağlıklı günler dileriz.

  • Tarih - 01/08/2021 03:00 - 02/08/2021 11:55
  • Son Güncelleme - 30/07/2021 21:45
Windows2 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya Windows #1
  • Değerli müşterimiz,

    Windows2 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuz 27.07.2021 tarihinde gece 01:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma sırasında 2 ila 3 saat arasında bir kesinti olması öngörülmektedir. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Erişim kaybı yaşamamak için lütfen özel NS kullanıyorsanız gerekli değişiklik işlemini yapmayı unutmayınız.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Maalesef, taşıma işlemi süresince web sitelerinize erişim sağlayamayacaksınız.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucu direk olarak taşınacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 27.07.2021 01:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 27/07/2021 01:00 - 27/07/2021 02:45
  • Son Güncelleme - 25/07/2021 23:55
Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Yüksek
  • Etkilenen Sistem - Türkiye Lokasyon Hizmetler
  • Değerli müşterilerimiz,

    03.12.2020 tarihinde 00:30-01:30 saatleri arasında kabinlerimizde planlı elektrik çalışması gerçekleşecektir. Belirtilen çalışma doğrultusunda Türkiye lokasyon kabinlerimizde bulunan şalterlerin zorunlu olarak değiştirilmesi gerekmektedir.

    Tahmini kesinti süresi, oluşabilecek çeşitli problemlere karşı 1 saat olarak planlanmış olup, sorunsuz bir değişim gerçekleşmesi durumunda, tüm sistemlerimiz yaklaşık 30 dakika içerisinde aktif olacaktır. 

    Yapılacak çalışma müşteri, kabin ve yedekli elektrik güvenliği için zorunlu bir çalışma olduğundan kabinlerimizde yer alan tüm cihazların kapatılıp/açılması gerekecektir.

    Elektrik çalışmasından (enerji kesintisi) Türkiye lokasyon fiziksel sunucu hizmetlerimiz etkilenecektir. Türkiye lokasyon hosting, bayi hosting, radyo hosting ve sanal sunucu hizmetlerimizde ise network (ağ) kesintisi meydana gelecektir.

    Kesinti süresince web sitemiz yayına kapalı konumda olacaktır. Bizlere 0850 840 0 522 numaralı telefonumuzdan ya da 0535 017 2670 numaralı WhatsApp hattımız üzerinden ulaşabilirsiniz.

    Anlayışınız için teşekkür eder, mutlu ve sağlıklı günler dileriz.

  • Tarih - 03/12/2020 00:30 - 03/12/2020 02:35
  • Son Güncelleme - 02/12/2020 00:00
Türkiye Lokasyon Network Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Ağ
  • Değerli müşterilerimiz,

    25/07/2020 tarihinde (Türkiye yerel saati) 03:00 ile 06:00 saatleri arasında network ağ ekipmanların da planlı bakım çalışması yapılacaktır.

    Belirttiğimiz saat aralığında internet erişiminde kısa süreli anlık kesintiler olabileceği öngörülmektedir.

    Bilginize sunar, anlayışınız teşekkür ederiz.

  • Tarih - 25/07/2020 03:00 - 27/07/2020 19:31
  • Son Güncelleme - 24/07/2020 05:01
cPanel1 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel1 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuz 09.04.2020 tarihinde gece 01:00'da (bu gece) vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma süresi yaklaşık 8 saat olarak öngörülmekte olup bu süreçte veri kaybı yaşamamanız adına web sitelerinizde değişiklik yapmamanızı rica ederiz. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Bizim NS adreslerimizi kullanan web sitelerinde herhangi bir işlem sağlanmasına gerek yoktur.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Evet, sitelerinize erişim sağlayabileceksiniz fakat veri kaybı yaşamamanız adına sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmamanızı rica ederiz.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Veri kaybı yaşamamak adına siteleriniz yeni sunucuya tam olarak yönlenmeden lütfen herhangi bir değişiklik sağlamayınız.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır. Özel IP adresi bulunan müşterilerimize ayrıca yeni özel IP adresleri iletilecektir.

    S5: Özel NS adresi ve/veya CloudFlare kullanıyorum. IP adresini benim yerime değiştirebilir misiniz?
    C5: Tabii ki. Alan adı yönetim paneli ve/veya CloudFlare giriş bilgilerinizi destek talebi ile bize iletirseniz taşıma tamamlandıktan sonra IP adresi değişimini biz gerçekleştirebiliriz.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C6: 09.04.2020 01:00'da başlayacaktır.

    S7: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C7: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 09/04/2020 01:00 - 11/04/2020 05:50
  • Son Güncelleme - 08/04/2020 06:25
WHMSonic Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Değerli müşterimiz,

    WHMSonic Türkiye radyo hosting sunucumuz 03.04.2020 tarihinde akşam saat 22:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla yeni teknolojilerle donatılmış olan SonicPanel Türkiye radyo hosting sunucumuza aktarılacaktır.

    Taşıma işlemi ile beraber radyo kullanıcı adları, şifreleri ve portları korunacak olup radyo IP adresi değişecektir.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebilmek için yayın bağlantılarınızı yeni IP adresi ile güncellemeniz gerekmektedir. Yeni IP adresi taşıma sonrası tarafınıza e-posta ile iletilecektir.

    AutoDJ listeleri ve MP3 dosyaları taşınmayacak olup eski sunucu 48 saat daha açık bırakılacaktır. Bu süreçte MP3 dosyalarınızı indirip SonicPanel üzerinden yeniden yükleyebilirsiniz.

    Taşıma işlemi ile birlikte tarayıcıların yeni sürümlerinde yaşanan SSL sorunları tamamen çözülecek olup tüm radyo hosting müşterilerimize yayınlarında kullanılmak üzere ücretsiz SSL sertifikası sağlanacaktır.

    SonicPanel hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz bilgi bankasını ziyaret edebilirsiniz:
    http://kb.sonicpanel.com

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 03/04/2020 22:00 - 04/04/2020 00:00
  • Son Güncelleme - 03/04/2020 05:30
Türkiye Lokasyon Veri Merkezi Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Yüksek
  • Etkilenen Sistem - Türkiye Lokasyon Hizmetler
  • Değerli müşterilerimiz,

    HostLAB İnternet ve Bilişim Hizmetleri ekibi olarak her geçen gün size sunduğumuz hizmetlerin kalitesini arttırmak için çalışıyor ve bu bağlamda yatırımlar yapıyoruz. Yaptığımız uzun araştırmalar ve görüşmeler sonucunda hizmetlerimizin kalitesini arttırmak için çalıştığımız veri merkezini değiştirme kararı aldık. Bu kararımızın sebebini ve bize katacaklarını sizinle aşağıda maddeler halinde şeffaf bir şekilde paylaşıyoruz.

    1) Çok Daha Yüksek ve Temiz Hat Kapasitesi

    Yeni çalışmaya başlayacağımız veri merkezi Sparkle Türkiye binasının yanında olmasının getirdiği konumsal avantaj sebebiyle Türkiye'de interneti endirekt alan noktalardan birisi ve yine bu sayede 1.6 Terabyte/s'a ulaşabilen efsanevi hat kapasitesi ile mevcut çalıştığımız veri merkezinin tam 35 katı. Ayrıca kesintisiz ve düşük pinge sahip.

    2) En Son Teknoloji, TIER III+ Standartlarında Sistemler

    Yeni çalışmaya başlayacağımız veri merkezi yeni yapılmış olmasının getirdiği avantajlar ile en son teknoloji ve çağa uygun sistemlere sahip, ayrıca tamamen TIER III+ standartlarında yapılmış.

    3) Daha Yüksek Saldırı Koruması

    Yeni veri merkezine geçişimiz ile birlikte hattımıza özel olarak yapılmış saldırı koruma sistemimiz aktif hale gelecek ve şu ankinden çok daha yüksek bir saldırı koruma sistemine sahip olacağız.

    4) Tamamen N+1 Yedekli Sistem

    Yeni veri merkezimiz yapılmadan önce uzun bir mimari süreç geçirerek tamamen n+1 olarak planlanmıştır ve bu sayede herhangi bir cihazda/sistemde oluşabilecek sorunda kesinti riski sıfıra indirilmiştir.

    5) 3.2MW Güç

    Yeni veri merkezimiz ihtiyaç duyduğu enerjiyi orta gerilim hattından yedekli olarak sağlamaktadır ve kendisine ait trafolardan 3.2 MW güç ile beslenmektedir.

    6) Merkezi Konum

    Yeni veri merkezimiz İstanbul/Avrupa yakasının göbeğinde bulunuyor ve bu merkezi konumu sayesinde operasyonel süreçleri çok daha kolay hale getiriyor.

    Yeni çalışmaya başlayacağımız veri merkezi Comnet Bilgi İletişim Teknolojileri A.Ş.'ye kabinlerimizi planlı bir fiziksel taşıma süreci ile geçireceğiz. Taşıma işlemi 9 Mart'ı 10 Mart'a bağlayan gece saat 02.00'da başlayacak olup sabah saat 07.00'da tamamlanması öngörülmektedir. Şehirlerarası (Bursa-İstanbul) fiziksel bir taşıma işlemi yapılacağından istenmeyen bir durum olması halinde belirtilen süre kısa bir miktar uzayabilir.

    Tamamen siz değerli müşterilerimize sunduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak ve daha profesyonel bir hizmet sağlayabilmek adına yapacağımız bu taşıma işleminde yukarıda belirtilen taşıma saatleri arasında (02.00 - 07.00) sistemlerimiz kapalı konumda olacaktır. Bu süreçte web sitemiz üzerindeki ticket sistemimiz ve telefon hattımız ile ulaşabilir olacağımızı hatırlatmak isteriz.

    Not: Herhangi bir IP değişikliği yapılmayacak olup taşıma sonrasında tüm sistemlerimiz aynı şekilde çalışmaya devam edecektir.

    Yaşanacak bu kısa planlanmış kesinti için şimdiden özür diliyor ve affınıza sığınıyoruz.

  • Tarih - 10/03/2020 02:00 - 11/03/2020 23:41
  • Son Güncelleme - 04/03/2020 09:45
cPanel7 Zorunlu IP Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #4
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel7 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuzun IP adresi 01.03.2020 tarihinde gece 00:00'da zorunlu olarak değiştirilecektir.

    IP değişikliği tamamlandığında sorunsuz olarak yeni IP adresimiz ile hizmet almaya devam edebileceksiniz; değişim sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız yine e-posta ile iletilmiş olan IP adresine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: IP değişikliği sırasında erişim kaybı yaşanacak mı?
    C1: Yaklaşık 15 dakikalık bir erişim kaybı yaşanacaktır.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucuda değişiklik yapılmayacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: IP değişikliği sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği tüm hesaplarda zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: IP değişikliği ne zaman yapılacak?
    C5: 01.03.2020 00:00'da yapılacaktır.

    S6: IP değişikliği yapılmadan özel NS ve/veya CloudFlare IP adresini güncellersem ne olur?
    C6: IP değişikliği yapılana kadar sitenize erişim kaybı yaşarsınız fakat IP değişikliği yapıldıktan sonra erişiminiz sorunsuz olarak devam eder.

    Bu değişiklik tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 01/03/2020 00:00 - 01/03/2020 02:25
  • Son Güncelleme - 28/02/2020 06:45
cPanel6 Zorunlu IP Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #3
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel6 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuzun IP adresi 27.02.2020 tarihinde gece 00:00'da zorunlu olarak değiştirilecektir.

    IP değişikliği tamamlandığında sorunsuz olarak yeni IP adresimiz ile hizmet almaya devam edebileceksiniz; değişim sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız yine e-posta ile iletilmiş olan IP adresine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: IP değişikliği sırasında erişim kaybı yaşanacak mı?
    C1: Yaklaşık 15 dakikalık bir erişim kaybı yaşanacaktır.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucuda değişiklik yapılmayacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: IP değişikliği sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği tüm hesaplarda zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: IP değişikliği ne zaman yapılacak?
    C5: 27.02.2020 00:00'da yapılacaktır.

    S6: IP değişikliği yapılmadan özel NS ve/veya CloudFlare IP adresini güncellersem ne olur?
    C6: IP değişikliği yapılana kadar sitenize erişim kaybı yaşarsınız fakat IP değişikliği yapıldıktan sonra erişiminiz sorunsuz olarak devam eder.

    Bu değişiklik tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 27/02/2020 00:00 - 28/02/2020 06:45
  • Son Güncelleme - 25/02/2020 06:15
cPanel4 Zorunlu IP Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #2
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel4 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuzun IP adresi 24.02.2020 tarihinde gece 00:00'da zorunlu olarak değiştirilecektir.

    IP değişikliği tamamlandığında sorunsuz olarak yeni IP adresimiz ile hizmet almaya devam edebileceksiniz; değişim sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız yine e-posta ile iletilmiş olan IP adresine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: IP değişikliği sırasında erişim kaybı yaşanacak mı?
    C1: Sunucu yeniden başlatılacağı için yaklaşık 5 dakikalık bir erişim kaybı yaşanacaktır.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucuda değişiklik yapılmayacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: IP değişikliği sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği tüm hesaplarda zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: IP değişikliği ne zaman yapılacak?
    C5: 24.02.2020 00:00'da yapılacaktır.

    S6: IP değişikliği yapılmadan özel NS ve/veya CloudFlare IP adresini güncellersem ne olur?
    C6: IP değişikliği yapılana kadar sitenize erişim kaybı yaşarsınız fakat IP değişikliği yapıldıktan sonra erişiminiz sorunsuz olarak devam eder.

    Bu değişiklik tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 24/02/2020 00:00 - 25/02/2020 02:05
  • Son Güncelleme - 22/02/2020 05:50
Windows1 Zorunlu IP Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye Windows #1
  • Değerli müşterimiz,

    Windows1 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuzun IP adresi 21.02.2020 tarihinde gece 01:00'da zorunlu olarak değiştirilecektir. Yeni IP adresi değişim sonrasında tarafınıza e-posta ile bildirilecektir.

    IP değişikliği tamamlandığında sorunsuz olarak yeni IP adresimiz ile hizmet almaya devam edebileceksiniz; değişim sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilecek olan yeni IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

    Bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. 

    CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız yine e-posta ile iletilecek olan yeni IP adresine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    Bu değişiklik tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 21/02/2020 01:00 - 21/02/2020 01:45
  • Son Güncelleme - 20/02/2020 04:05
Windows2 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya Windows #1
  • Değerli müşterimiz,

    Windows2 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuz 20.02.2020 tarihinde gece 01:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma sırasında 2 ila 3 saat arasında bir kesinti olması öngörülmektedir. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Erişim kaybı yaşamamak için lütfen özel NS kullanıyorsanız gerekli değişiklik işlemini yapmayı unutmayınız.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Maalesef, taşıma işlemi süresince web sitelerinize erişim sağlayamayacaksınız.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucu direk olarak taşınacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 20.02.2020 01:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 20/02/2020 01:00 - 20/02/2020 03:15
  • Son Güncelleme - 19/02/2020 04:25
DGN Verimerkezi Erişim Kesintisi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Ağ
  • Değerli müşterilerimiz,

    10.01.2020 tarihinde (bu gece) 02:00:00 ile 06:00:00 saatleri arasında Bursa Bölgesi Türk Telekom ağ cihazlarında yazılım güncelleme çalışması nedeniyle 30 dakikalık kesinti olacağı bildirilmiştir.

    Planlı çalışma sırasında Turkcell ve Vodafone devrelerimiz üzerinden erişim sağlanabilecek olup, yurtdışı ve Türk Telekom yönüne doğru paket kaybı ve erişim kesintisi olması beklenmektedir.

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 10/01/2020 02:00 - 10/01/2020 18:50
  • Son Güncelleme - 09/01/2020 17:02
DGN Verimerkezi Enerji Kesintisi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Türkiye Lokasyon Hizmetler
  • Değerli iş ortaklarımız,

    04:15 itibarıyla Türkiye lokasyon sunucularımızın barındığı DGN Plus verimerkezinde kısa devre meydana gelmiş olup, verimerkezi yetkilileri tarafından UPS'in kendisini korumaya aldığı belirtilmiştir. Kesinti yaklaşık 45 dakika boyunca devam etmiştir. Bu süre içinde tüm Türkiye sunucularımız ulaşılamaz duruma gelmiştir. Yaşanan kesintinin firmamıza ait donanımlarla bir ilgisi olmadığını ifade etmekle beraber, kısa devre giderilir giderilmez tüm Türkiye lokasyon hizmetlerimizin kontrollü olarak aktif konuma getirilmeye başlandığını belirtmek isteriz.

    Verimerkezi tarafından yapılan bilgilendirme metni linktedir:

    https://twitter.com/dgnplus/status/1210375079844098049

    GÜNCELLEME: 05:55 itibarıyla tüm sanal sunucu müşterilerimizin hizmetleri aktif konuma getirilmiş olup, herhangi bir sorun gözlemlenmemiştir. Sanal sunucu hizmetlerinde problem yaşayan müşterilerimizin destek talebi ile iletişime geçmeleri rica olunur.

    GÜNCELLEME: 06:20 itibarıyla paylaşımlı hizmetlerin sağlandığı tüm sunucular aktif konumda olup, cPanel6 kodlu sunucumuzdaki InnoDB veritabanı motorunda elektrik kesintisi kaynaklı anomali tespit edilmiştir. Kurtarma işlemi devam etmektedir.

    GÜNCELLEME: 10:05 itibarıyla cPanel6 kodlu sunucuda elektrik kesintisi sebebiyle meydana gelen InnoDB veritabanı motoru problemi çözülmüş olup tüm web siteleri erişilebilir durumdadır.

    Saygılarımızla,
    HostLAB İnternet ve Bilişim Hizmetleri

  • Tarih - 27/12/2019 04:15 - 27/12/2019 10:05
  • Son Güncelleme - 27/12/2019 10:32
cPanel2 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel2 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuz 21.12.2019 tarihinde gece 01:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma süresi yaklaşık 3-4 saat olarak öngörülmekte olup bu süreçte veri kaybı yaşamamanız adına web sitelerinizde değişiklik yapmamanızı rica ederiz. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Bizim NS adreslerimizi kullanan web sitelerinde herhangi bir işlem sağlanmasına gerek yoktur.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Evet, sitelerinize erişim sağlayabileceksiniz fakat veri kaybı yaşamamanız adına sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmamanızı rica ederiz.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Veri kaybı yaşamamak adına siteleriniz yeni sunucuya tam olarak yönlenmeden lütfen herhangi bir değişiklik sağlamayınız.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 21.12.2019 01:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 21/12/2019 01:00 - 21/12/2019 07:15
  • Son Güncelleme - 20/12/2019 12:00
cPanel3 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya cPanel #2
  • -- GÜNCELLEME --

    Değerli müşterimiz,

    Bu gece 01.00'da başlayan planlı taşıma işlemi mevcut sunucunun diskinde bulunan problem sebebiyle öngörülen sürede tamamlanamamış olup henüz devam etmektedir. Taşıma tamamlandığında tarafınıza yeni IP adresi e-posta aracılığıyla iletilecektir.

    Lütfen taşıma işlemi tamamlanana kadar sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmayınız, aksi taktirde veri kaybı yaşayabilirsiniz.

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

    -- GÜNCELLEME --

    Değerli müşterimiz,

    cPanel3 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuz 14.10.2019 tarihinde gece 01:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma süresi yaklaşık 3-4 saat olarak öngörülmekte olup bu süreçte veri kaybı yaşamamanız adına web sitelerinizde değişiklik yapmamanızı rica ederiz. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Bizim NS adreslerimizi kullanan web sitelerinde herhangi bir işlem sağlanmasına gerek yoktur.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Evet, sitelerinize erişim sağlayabileceksiniz fakat veri kaybı yaşamamanız adına sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmamanızı rica ederiz.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Veri kaybı yaşamamak adına siteleriniz yeni sunucuya tam olarak yönlenmeden lütfen herhangi bir değişiklik sağlamayınız.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 14.10.2019 01:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 14/10/2019 01:00 - 24/10/2019 00:35
  • Son Güncelleme - 14/10/2019 14:20
Almanya VDS Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Almanya VMware #3
  • Değerli müşterimiz,

    21.08.2019 tarihinde gece saat 01.00'da başlanarak aşağıda IP blokları belirtilen sanal sunucular için taşıma işlemi yapılacaktır.  Bu işlem tamamen siz değerli müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak için yapılacak olup, yeni ana sunucumuz ile birlikte sanal sunucunuzun performansını daha da arttırmayı amaçlamaktayız.

    Bu süreçte sadece belirtilen IP bloklarını kullanan sanal sunucular için erişim kesintisi yaşanacak olup herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir. Sanal sunucunuz taşınacağı esnada kapatılarak taşıma sonrası yeni IP adresi tanımlanacak ve tarafınıza destek talebi ile bildirilecektir.

    Taşıma yapılacak IP blokları:

    179.9.23.XX

    46.4.202.XXX

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 21/08/2019 01:00 - 21/08/2019 11:56
  • Son Güncelleme - 20/08/2019 03:00
Türkiye VDS Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Türkiye VMware #1
  • Değerli müşterimiz,

    29.07.2019 tarihinde gece saat 01.00'da başlanarak aşağıda IP bloğu belirtilen sanal sunucular için taşıma işlemi yapılacaktır.  Bu işlem tamamen siz değerli müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak için yapılacak olup, yeni ana sunucumuz ile birlikte sanal sunucunuzun performansını daha da arttırmayı amaçlamaktayız.

    Bu süreçte sadece belirtilen IP bloğunu kullanan sanal sunucular için erişim kesintisi yaşanacak olup herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir. Sanal sunucunuz taşınacağı esnada kapatılarak taşıma sonrası yeni IP adresi tanımlanacak ve tarafınıza destek talebi ile bildirilecektir.

    Taşıma yapılacak IP bloğu:

    185.93.69.XXX

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 29/07/2019 01:00 - 29/07/2019 19:30
  • Son Güncelleme - 28/07/2019 17:00
Windows1 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye Windows #1
  • Değerli müşterimiz,

    Windows1 kodlu Türkiye paylaşımlı hosting sunucumuz 28.07.2019 tarihinde gece 02:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma sırasında 1 ila 2 saat arasında bir kesinti olması öngörülmektedir. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Erişim kaybı yaşamamak için lütfen özel NS kullanıyorsanız gerekli değişiklik işlemini yapmayı unutmayınız.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Maalesef, taşıma işlemi süresince web sitelerinize erişim sağlayamayacaksınız.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucu direk olarak taşınacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 28.07.2019 02:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 28/07/2019 02:00 - 28/07/2019 17:00
  • Son Güncelleme - 28/07/2019 00:00
Türkiye VDS Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Türkiye VMware #4
  • Değerli müşterimiz,

    28.07.2019 tarihinde gece saat 01.00'da başlanarak aşağıda IP bloğu belirtilen sanal sunucular için taşıma işlemi yapılacaktır.  Bu işlem tamamen siz değerli müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak için yapılacak olup, yeni ana sunucumuz ile birlikte sanal sunucunuzun performansını daha da arttırmayı amaçlamaktayız.

    Bu süreçte sadece belirtilen IP bloğunu kullanan sanal sunucular için erişim kesintisi yaşanacak olup herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir. Sanal sunucunuz taşınacağı esnada kapatılarak taşıma sonrası yeni IP adresi tanımlanacak ve tarafınıza destek talebi ile bildirilecektir.

    Taşıma yapılacak IP bloğu:

    185.207.38.XXX

    185.93.69.XX

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 28/07/2019 01:00 - 28/07/2019 17:00
  • Son Güncelleme - 28/07/2019 00:00
Türkiye Lokasyon Network Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Ağ
  • Değerli müşterilerimiz,

    27.05.2019 tarihinde gerçekleşecek olan altyapı güncelleme ve genel bakım çalışmasına istinaden olan bilgilendirme mesajıdır.

    Sizler için dur durak bilmeyip, kendini sürekli yenileyen HostLAB İnternet ve Bilişim Hizmetleri olarak, Türkiye lokasyon hizmetlerimizde internet hattı güncellemeleri yapılmaktadır. Ara ara kesinti yaşanacak olup, olacak kesintiler adına özür dileriz.

    Yeni altyapımıza geçiş ile birlikte daha hızlı ve sorunsuz bir internete sahip olacağız. Bu süreç zarfında her zaman olduğu gibi 7/24 telefon, canlı destek ve destek talebi ile sizlerin yanındayız.

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

    İyi çalışmalar, hayırlı ramazanlar dileriz.

  • Tarih - 27/05/2019 22:00 - 28/05/2019 06:26
  • Son Güncelleme - 27/05/2019 22:06
Sunucu Konfigürasyon Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #2
  • Değerli müşterilerimiz,

    Türkiye lokasyonda bulunan sunucularımızın acil ihtiyaç duyduğu donanımlar nedeniyle gece saat 03.00'da başlayıp en fazla 30 dakika sürmesi beklenen kesinti yapılacaktır. İşlem sonrası yaşanılan tüm sorunlar giderilecek ve tekerrür eden herhangi bir kesinti olmayacaktır.

    İstemeden de olsa yaşadığınız bu problem için özür diler, acil olarak aksiyon almamız gerektirdiğinden bilgilendirme yapamadığımızı hatırlatırız.

  • Tarih - 23/05/2019 02:58 - 24/05/2019 16:36
  • Son Güncelleme - 23/05/2019 03:00
Türkiye Lokasyon Mikrotik Değişimi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Diğer - Ağ
  • Değerli müşterilerimiz,

    Türkiye lokasyonda bulunan sunucularımızın ana hattında oluşan mikrotik problemi nedeniyle acil olarak cihaz değiştirilecek ve gece saat 02.15'da başlayıp en fazla 30 dakika sürmesi beklenen kesinti yapılacaktır. İşlem sonrası yaşanılan tüm sorunlar giderilecek ve tekerrür eden herhangi bir kesinti olmayacaktır.

    İstemeden de olsa yaşadığınız bu problem için özür diler, acil olarak aksiyon almamız gerektirdiğinden bilgilendirme yapamadığımızı hatırlatırız.

  • Tarih - 30/04/2019 02:15 - 30/04/2019 03:45
  • Son Güncelleme - 30/04/2019 02:20
Türkiye VDS RAID Arızası (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Değerli müşterimiz,

    Aşağıda IP bloğu belirtilen Türkiye VDS sunucusunda RAID kaynaklı bir problem mevcuttur, çözümü için ekibimiz veri merkezinde tüm teknik personeller olarak yer almaktadır. Yaşanan problem adına özür dileriz. Kısa sürede çözülerek bilgi verilecektir.

    185.207.37.XX

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

  • Tarih - 31/03/2019 23:30 - 02/04/2019 03:19
  • Son Güncelleme - 01/04/2019 23:38
Türkiye VDS Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Türkiye VMware #4
  • Değerli müşterimiz,

    16.03.2019 tarihinde gece saat 04.00 ve 05.00 arasında aşağıda IP bloğu belirtilen sanal sunucuların bulunduğu ana sunucuda planlı donanım yükseltme çalışması yapılacaktır.  Bu işlem tamamen siz değerli müşterilerimize verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırmak için yapılacak olup, ilgili ana sunucunun performansını daha da arttırmayı amaçlamaktayız.

    Bu süreçte sadece belirtilen IP bloğunu kullanan sanal sunucular için erişim kesintisi yaşanacak olup herhangi bir veri kaybı ya da başka bir durum söz konusu değildir. İşlem esnasında ana sunucu fiziksel olarak kapalı olacağından işlem sonrası sanal sunucular tarafımızca açılacaktır. 

    Kesinti yaşanacak IP bloğu:

    185.136.207.XXX

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 16/03/2019 04:00 - 16/03/2019 06:02
  • Son Güncelleme - 15/03/2019 18:30
Türkiye VDS Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Ağ
  • Değerli müşterimiz,

    19.02.2019 tarihinde saat 14.00 ve 15.00 arasında aşağıda IP bloğu belirtilen sanal sunucular için planlı network bakım çalışması yapılacaktır. Ana omurgadaki router değişecek olup daha iyi bir network sağlanması planlanmaktadır.

    Bu süreçte sadece belirtilen IP bloklarını kullanan sanal sunucular için erişim kesintisi yaşanacak olup herhangi bir veri kaybı yada başka bir durum söz konusu değildir.

    Kesinti yaşanacak IP blokları:

    185.136.207.xxx
    185.207.38.xxx

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 19/02/2019 14:00 - 15/03/2019 18:29
  • Son Güncelleme - 19/02/2019 01:15
cPanel2 Zorunlu IP Değişikliği (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel2 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuzun IP adresi 25.12.2018 tarihinde gece 00:00'da zorunlu olarak değiştirilecektir.

    Yapılan son taşıma sonrası erişim ve performans problemleri çözülmüştür fakat mevcut IP adresi router sunucu üzerinden internete çıkış sağlamaktadır. Bu da müşterilerimizin birçoğunun dışarıya erişim sağlayan yazılım ve eklentilerinin çalışmamasına sebebiyet vermiştir.

    IP değişikliği tamamlandığında sorunsuz olarak yeni IP adresimiz ile hizmet almaya devam edebileceksiniz; değişim sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız yine e-posta ile iletilmiş olan IP adresine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: IP değişikliği sırasında erişim kaybı yaşanacak mı?
    C1: Sunucu yeniden başlatılacağı için yaklaşık 5 dakikalık bir erişim kaybı yaşanacaktır.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucuda değişiklik yapılmayacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: IP değişikliği sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız e-posta adresinize iletilmiş olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği tüm hesaplarda zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: IP değişikliği ne zaman yapılacak?
    C5: 25.12.2018 00:00'da yapılacaktır.

    S6: IP değişikliği yapılmadan özel NS ve/veya CloudFlare IP adresini güncellersem ne olur?
    C6: IP değişikliği yapılana kadar sitenize erişim kaybı yaşarsınız fakat IP değişikliği yapıldıktan sonra erişiminiz sorunsuz olarak devam eder.

    Yaşattığımız sorun ve verdiğimiz rahatsızlıktan dolayı özür diler, anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 25/12/2018 00:00 - 25/12/2018 01:00
  • Son Güncelleme - 26/12/2018 01:52
cPanel1 Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel1 kodlu Türkiye lokasyonlu sunucumuzda bir süredir yaşanan ve nihai çözümünü sağlayamadığımız tüm problemleri gidermek ve vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırabilmek amacıyla 25.12.2018 tarihinde saat 02.00'da başlayıp ortalama 6 saat sürecek planlı bir bakım çalışması yapılacaktır.

    Bu süre zarfında sitelerinizde herhangi kesinti yaşanmayacak ve bakım sonrası herhangi bir işlem yapmanız gerekmeyecektir. Sadece ilgili süre zarfı boyunca sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmamanız gerekmektedir. Bu süre içerisinde yapmış olduğunuz değişiklikler kaybolabilir ve geri getirilemeyebilir. Bu sebepten belirtilen saatler arasında lütfen sistemlerinizde herhangi bir değişiklik yapmayın.

    S1: Bakım süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Evet, herhangi bir kesinti yaşanmayacaktır. Sadece bakım çalışması tamamlanırken sunucu bir kez yeniden başlatılacaktır, bu işlem sabaha karşı en fazla 5 dakikalık bir erişim kaybına sebebiyet verebilir.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Belirtilen süre boyunca web sitelerinizde değişiklik yapmanız halinde veri kaybı yaşayabilirsiniz. Bu sebepten lütfen bakım çalışması süresince herhangi bir değişiklik sağlamayınız.

    S3: Bakım sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Hayır, IP değişikliği yapılmayacaktır.

    S5: Bakım çalışması ne zaman başlayacak?
    C5: 25.12.2018 02:00'da başlayacaktır.

    S6: Bakım çalışması ne zaman bitecek?
    C6: Planlanan bakım çalışması 6 saattir, bu sürenin kısalıp uzamaması için elimizden geleni yaptığımıza emin olabilirsiniz. Lütfen bakım çalışmasının bittiğine dair onay e-postası almadan cPanel/WHM ve sitelerinizde değişiklik yapmayınız.

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 25/12/2018 02:00 - 25/12/2018 10:00
  • Son Güncelleme - 26/12/2018 01:52
cPanel1 Planlı Bakım Çalışması (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Türkiye cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel1 kodlu Türkiye lokasyonlu sunucumuzda bir süredir yaşanan ve nihai çözümünü sağlayamadığımız tüm problemleri gidermek ve vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırabilmek amacıyla 23.12.2018 tarihinde saat 02.00'da başlayıp ortalama 6 saat sürecek planlı bir bakım çalışması yapılacaktır.

    Bu süre zarfında sitelerinizde herhangi kesinti yaşanmayacak ve bakım sonrası herhangi bir işlem yapmanız gerekmeyecektir. Sadece ilgili süre zarfı boyunca sitelerinizde herhangi bir değişiklik yapmamanız gerekmektedir. Bu süre içerisinde yapmış olduğunuz değişiklikler kaybolabilir ve geri getirilemeyebilir. Bu sebepten belirtilen saatler arasında lütfen sistemlerinizde herhangi bir değişiklik yapmayın.

    S1: Bakım süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Evet, herhangi bir kesinti yaşanmayacaktır.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Belirtilen süre boyunca web sitelerinizde değişiklik yapmanız halinde veri kaybı yaşayabilirsiniz. Bu sebepten lütfen bakım çalışması süresince herhangi bir değişiklik sağlamayınız.

    S3: Bakım sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Hayır, IP değişikliği yapılmayacaktır.

    S5: Bakım çalışması ne zaman başlayacak?
    C5: 23.12.2018 02:00'da başlayacaktır.

    S6: Bakım çalışması ne zaman bitecek?
    C6: Planlanan bakım çalışması 6 saattir, bu sürenin kısalıp uzamaması için elimizden geleni yaptığımıza emin olabilirsiniz. Bakım çalışması tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Anlayışınız için teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.

  • Tarih - 23/12/2018 02:00 - 23/12/2018 08:00
  • Son Güncelleme - 23/12/2018 18:56
cPanel2 Planlı Taşıma İşlemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sunucu - Almanya cPanel #1
  • Değerli müşterimiz,

    cPanel2 kodlu Almanya paylaşımlı hosting sunucumuz 23.12.2018 tarihinde gece 02:00'da vermiş olduğumuz hizmetin kalitesini arttırmak amacıyla donanımsal olarak daha gelişmiş olan yeni bir sunucuya aktarılacaktır.

    Taşıma sırasında 3 ila 4 saat arasında bir kesinti olması öngörülmektedir. Bu sürenin daha fazla uzamayıp kısalması için elimizden gelen tüm çabayı gösterdiğimize emin olabilirsiniz.

    Taşıma tamamlandığında sorunsuz olarak yeni sunucumuzdan hizmet almaya devam edebileceksiniz; taşıma sonrasında eğer özel isim sunucusu (Name Server) kullanıyorsanız taşıma tamamlandığında iletilecek olan e-posta adresinde bulunan IP adresine göre NS adreslerinizi güncellemeniz gerekmektedir. Bu güncelleme işlemini hemen yapmasanız dahi 24 saat boyunca eski sunucumuzda bulunan DNS Server aktif olarak çalışacak ve sitelerinize erişim sağlanabilecektir fakat 24 saat sonunda erişim kaybı yaşamamak için lütfen özel NS kullanıyorsanız gerekli değişiklik işlemini yapınız.

    Eğer CloudFlare servisini aktif olarak kullanıyorsanız e-posta ile iletilecek olan IP adreslerine göre DNS kaydı düzenlemesini yapmanız gerekmektedir.

    S1: Taşıma süresince sitelerime erişebilecek miyim?
    C1: Maalesef, taşıma işlemi süresince web sitelerinize erişim sağlayamayacaksınız.

    S2: Veri kaybı yaşar mıyım?
    C2: Hayır, sunucu direk olarak taşınacağı için herhangi bir veri kaybı söz konusu değildir.

    S3: Taşıma sonrasında yapmam gereken işlemler nelerdir?
    C3: Eğer bizim NS adreslerimizi kullanıyorsanız herhangi bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Özel NS adresi ya da CloudFlare kullanıyorsanız taşıma öncesi ve sonrasında iletilecek olan IP adresine göre güncelleme yapmanız gerekmektedir.

    S4: Kullandığım IP adresi değiştirilecek mi?
    C4: Evet, IP değişikliği zorunlu olarak yapılacaktır.

    S5: Taşıma işlemi ne zaman başlayacak?
    C5: 23.12.2018 02:00'da başlayacaktır.

    S6: Taşıma işlemi ne zaman bitecek?
    C6: Taşıma işlemi tamamlandığında e-posta ile bildirim sağlanacaktır.

    Bu taşıma tamamen siz değerli müşterilerimizin daha kaliteli bir hizmet alabilmesi için zorunlu olarak yapılacak olup anlayışınız için şimdiden teşekkür ederiz.

  • Tarih - 23/12/2018 02:00 - 23/12/2018 08:00
  • Son Güncelleme - 23/12/2018 18:56
Türk Telekom Yurt Dışı Erişim Problemi (Çözüldü)
  • Öncelik - Kritik
  • Etkilenen Sistem - Ağ
  • Değerli müşterilerimiz,

    Türk Telekom yurt dışı çıkışlarındaki bir problem sebebiyle Almanya lokasyon hosting, sanal sunucu ve kiralık sunucu hizmetlerimize Türk Telekom ev, iş ve mobil interneti üzerinden erişim sağlanamamaktadır.

    Tüm sunucularımız sorunsuz çalışmakta olup, bağlantı problemi ile ilgili hiçbir ilgimiz bulunmamaktadır. Türk Telekom'un probleme müdahale edip en kısa sürede çözüme kavuşturacağını ümit etmekteyiz.

    Anlayışınız için teşekkür ederiz.

  • Tarih - 02/12/2018 00:00 - 02/12/2018 01:00
  • Son Güncelleme - 04/12/2018 06:38